2011. augusztus 28., vasárnap

Formula 1 – Belga nagydíj 2011 –Spa - Francorchamp


Újból dupla Red Bull győzelem az idei szezonban.

A nyári vakáció után ezen a hétvégén újbol elkezdődött a Formula 1 világbajnokság idei szezonjának  második fele, Belgiumban a Spa-Francorchamp pályán. A kvalifikációk esőben zajlodtak mindkét nap. A tegnapi kvalifikációk elsősorban Michael Schumachernek nem voltak kedvezőek mivelhogy a Q1 felvezető körében a kocsijának a kerekével valami lett, blokkolt vagy az esőfüggönyben megcsúszott (konkrétan nem tudni az okát) és emiatt a kocsi egyenes szakaszról nekicsapódott a szalagkorlátnak, és összetört. Pilóták szemponjából is történtek változtatások az F1 második felében, ugyanis a Lotus Renault csapata lecserélte Nick Heitfeldet egy új pilótával, Brunno Sennával (a híres Ayton Senna unokaöccse). Heitfeld állitólag beperelte volt csapatát emiatt. 

A pálya múzeuma


A kvalifikációkból még Sutil balesetét említeném meg akinek  betonfalba ütközése miatt nagyon sok törmelék került a pályára és emiatt a Q2-t leállították. Persze viaskodásokat is láthattak az F1 kedvelők, ugyanis P.Maldonardo nekiment L.Hamiltonnak a Q2 –utolsó másodperceiben, amiért a mai versenyen egy öt helyes rajtbüntetést kapott. A kvalifikációkat újból S.Vettel nyerte meg, míg a második helyen L. Hamilton végezhetett. A rajtrács második sorából M. Webber és F.Massa kezdhette a versenyt. N. Rosberg majd J.Alguersuari és az új pilóta B. Senna követte őket.

A belga pályát a legtöbb pilóta nagy kihivásnak tartja mivelhogy  ezt a Spa-Francoschampi Formula 1-es pályát tartják az összes pályák közül a legkomplexebbnek. Maga a 7,04 kilóméterével a leghosszabb pálya az összes pályák közül és gyakorlatilag a legtechnikásabb és a leggyorsabb is.  Ma például nagyon jól lehetett látni, hogy az előzési zóna tökéletesen működött és ezáltal is nagyon látványos előzéseket láthattunk.  A start szerintem az idei szezon leglátványosabb rajtja volt, az első kanyarhoz érve több autó is összeütközött. Brunno Senna hibázott elsőként összeütközve J.Alguersuari kocsijával aki az ütéstől nekicsúszott F.Alonso hátsó kerekének és a jobb első kereke emiatt letőrt. A másik koccanást a német Timo Glock kezdeményezte aki nekiment Paul di Resta-nak. Mindezek után egy Lotus kocsi állt meg keresztben a pálya közepén.


A Belga pilóta sajnos az otthoni pályáján már az első körben kiesett. B. Senna boxutca áthajtásos büntetést kapott hibája miatt. M.Webber nagyon elhibázta az indulásának pillanatait emiatt többen is megelőzték. N.Rosberg nagyon jól kezte a Belga nagydíjat, az ötödik helyről pillanatok alatt felkerült a második helyre ahonnan a második körben még S.Vettelt is megelőzőte.  M.Schumacher az utolsó helyről kezdhette a futamot ahonnan hihetetlenül jól rajtolt és az első kör befejezését követően már a 14. helyen pilótázott. Már a futam első fele tele volt váratlan szituációkkal, a 14. körben egy Hamilton - Kobayashi párbaj véget a két kocsi összeütközött amiből Hamilton jött ki rosszul ugyanis kocsija megfordult és frontálisan nekiütközött a szalagkorlátnak. Az erős ütés miatt még az eszméletét is elveszítette pár pillanatig.

A kocsiról szétszorodó törmelékek miatt leállították a versenyt, bejött a „ safty car”,  így F.Alonso került az első helyre. A biztonsági autó kijövetele után M.Schumacher újbol nagyon ügyesen még két helyezetet javított. J.Button versenye is egy kitűnő teljesítmény volt, angol hidegvérrel rohamosan előzte meg ellenfeleit.  A csapatstratégiák nagyon eltérőek voltak a mai futamon még csapaton belül is ( lásd a RBR csapatstratégiát)! Massa nagy hibája a versenyre nézve akkor történt amikor két kör leforgása alatt kétszer jött kerékcserére és emiatt nagyon sok helyet veszített (csak 8. helyen végzett). Massa csapata is hibázott a döntéshozásban amikor Alonsot nem hozták be gumicserére a Hamiltonos incidensnél. Érdekes módon a mai nagydíjon nem alakult ki körhátrány. Michael Schumacher kitünő pilótázása csapattársának volt rossz, mivelhogy Rosberget finoman kötelezték arra, hogy Suminak adja át az ötödik helyet. 

Ez az 5. helyezet M.Schumachernek annál inkább egy  nagyon bravuros teljesítmény mivelhogy pályafutása ezelőtt 20 évvel ezen a pályán (Spa-Francoshamp) kezdődött el, és állításai szerint is ezen a belga pályán nagyon sok kellemes élményben volt része. A 44 körből álló verseny 30. körében Alonso is, meg Vettel is  kijött kerékcserére, így Webber került fel a  „ pole position”-ra. A 32. körben Webber is bejött a boxba kerékcserére így a verseny vezetését újból S. Vettel vette át aki a futam végéig az élen maradt. 

Másodiknak csapattársa az ausztrál Webber végzett, míg harmadikként a kitünően pilótázó J.Button zárta a dobogó utolsó helyezetét. Alonso meg kellett elégedjen ma csak a negyedik helyezettel,  a hatodik helyen Rosberg végzett  akit  Sutil követett.  Összességében szép verseny volt a mai Belga nagydíj ami a Red Bullnak jött be a legjobban de főleg a világbajnoknak, aki ezzel a győzelemmel még egy lépéssel előbbre van az új világbajnoki cím megszerzéséhez.

Pontszerzők:S.Vettel-25pont, M.Webber-18pont, J.Button-15p, F.Alonso-12p, M.Schumacher-10p, N.Rosberg-8p, A.Sutil-6p, F.Massa-4p, V.Petrov-2p, P.Maldonado-1p.

A verseny sorrend a 12.futam után: 1-S.Vettel-259pont, 2-M.Webber-167pont, 3-F.Alonso-157p, 4-J.Button-149p, 5-L.Hamilton-146p, 6-F.Massa-74p, 7-N.Rosberg-56p, 8-M.Schumacher-42p, 9-V.Petrov-34p, 10- N.Heidfeld-34p, ...

Csapat sorrend a 12. futam után: 1-Red Bull Racing-Renault-426pont, 2-McLaren-Mercedes-295pont, 3-Ferrari-231p, 4-Mercedes-98p, 5-Renault-68p, 6-Sauber-Ferrari-35p, ...

Az előző futamot ( a 11. magyar nagydíjat) megtekintheted itt.

Spa-Francorchamp  pálya térképe letölthető itt.

A 2011-es naptárt megnézheted itt

Nincsenek megjegyzések: